Порядок організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків

Цей Порядок встановлює процедуру визначення, погодження Міністерством оборони України кандидатури організатора аукціону під час організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимоги до них стосовно майна державних підприємств, що належать до сфери управління Міністерства оборони України, та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків, повноваження з управління корпоративними правами держави щодо яких здійснює Міністерство оборони України.

Замовником аукціону є керуючий санацією або ліквідатор, призначений у справі про банкрутство боржника господарським судом у порядку, встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Організатор аукціону визначається замовником за погодженням з Міністерством оборони України.

У ліквідаційній процедурі ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до ч. 2 ст. 44 Закону про банкрутство або залучити на підставі договору про проведення аукціону організатора аукціону.

Організатор аукціону повинен відповідати таким вимогам:

- бути юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, що має право здійснювати продаж майна шляхом проведення аукціону;

- мати досвід проведення аукціонів не менше трьох років;

- мати наявність технічних можливостей для забезпечення продажу майна боржника шляхом проведення аукціону (з урахуванням виду і особливостей майна, що підлягає продажу).

Організатором аукціону не може бути заінтересована особа стосовно боржника, кредиторів та замовника аукціону.

З метою визначення кандидатур організаторів аукціону замовник не пізніше ніж за 3 місяці до дати проведення аукціону розміщає на офіційному веб-сайті боржника та надсилає Міністерству оборони України для розміщення на його офіційному веб-сайті оголошення, що має містити такі відомості:

- вимоги до кандидатури організатора аукціону;

- кінцевий термін прийняття від кандидатур заяв та документів, що підтверджують їх відповідність встановленим вимогам;

- інформацію про боржника, продаж майна якого здійснюватиметься на аукціоні;

- характеристику майна боржника, продаж якого здійснюватиметься на аукціоні, що вказує на необхідність наявності у організатора цього аукціону технічних можливостей для його проведення;

- текст проекту договору про проведення аукціону із зазначенням основних істотних умов договору (крім умови про суму винагороди та інформації про організатора аукціону);

- поштову адресу, за якою подаються заява та документи, що підтверджують відповідність кандидатур встановленим вимогам;

- контактні телефони для довідок.

 

Розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства оборони України оголошення для виявлення кандидатур організатора аукціону здійснюється протягом 5 днів з дня його надходження.

Для визначення організатором аукціону кандидатури подають замовнику аукціону в строк та за поштовою адресою, наведеними в оголошенні, такі документи:

- заяву про виконання функцій організатора аукціону із зазначенням відомостей про кандидатуру організатора аукціону (повне найменування юридичної особи, ідентифікаційний код, організаційно-правова форма, місцезнаходження, номер телефону та інші засоби зв'язку, а також прізвище, ім'я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті) особи, яка уповноважена представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами і має право вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори), а також пропозиції щодо суми винагороди за проведення аукціону;

- засвідчені в установленому порядку копії установчих або інших документів, відповідно до яких заявник має право проводити аукціони;

- довідку, підписану керівником юридичної особи, що підтверджує технічні можливості заявника для забезпечення продажу майна боржника шляхом проведення аукціону (у разі зазначення такої вимоги в оголошенні);

- довідку, підписану керівником юридичної особи, що містить перелік проведених заявником аукціонів, для підтвердження його досвіду у цій сфері не менше 3 років.

У разі подання неповного комплекту документів, подання документів з порушенням вказаних вимог, подання документів після встановленого кінцевого терміну або подання недостовірних відомостей заява про виконання функцій організатора аукціону залишається без розгляду, про що замовник листом повідомляє заявника.

У разі надходження 2 і більше заяв кандидатур, які відповідають вказаним вимогам  замовник у 5 строк з останнього дня подачі таких заяв проводить конкурсний відбір та визначає переможця з урахуванням досвіду роботи та технічних можливостей (з урахуванням виду і особливостей майна, що підлягає продажу) із забезпечення організації продажу майна, а також урахуванням пропозицій щодо суми винагороди за проведення аукціону.

Якщо в строк за поштовою адресою, наведеними в оголошенні, не надійшло жодної заяви про виконання функцій організатора аукціону, замовник аукціону повторно розміщує на офіційному веб-сайті боржника та надсилає до Міністерства оборони України для розміщення на його офіційному веб-сайті оголошення для виявлення кандидатур організатора аукціону.

Після визначення кандидатури організатора замовник звертається до Міністерства оборони України для її погодження. До такого звернення долучаються документи, на підставі яких було визначено таку кандидатуру, та проект договору про проведення аукціону.

За результатом розгляду документів щодо погодження кандидатури організатора аукціону та перевірки проекту договору про проведення аукціону на предмет його відповідності вимогам законодавства у сфері відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом Міністерство оборони України у 5-денний строк з дня їх надходження приймає рішення про погодження кандидатури організатора аукціону або про відхилення кандидатури організатора аукціону.

З метою отримання додаткової інформації щодо кандидатури організатора аукціону або перевірки наданих нею відомостей Міністерство оборони України може продовжити строк для прийняття рішення, але не більше ніж на 10 днів, про що повідомляє замовника аукціону.

Про прийняте рішення Міністерство оборони України листом повідомляє замовника аукціону. У разі прийняття Міністерством оборони України рішення про відхилення кандидатури організатора аукціону, яка визначалась шляхом проведення конкурсного відбору, замовник повторно проводить конкурсний відбір серед кандидатур, які подавали заяви та документи, та звертається до Міністерства оборони України для погодження кандидатури організатора аукціону.

 

Слід зазначити, що відповідно до положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" аукціон з продажу майна боржника проводиться в рамках процедури санації та/або ліквідації.

Стаття 96 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" регулює особливості банкрутства державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків. Так, відповідно до ч. 4 вказаної статті положення Закону про банкрутство застосовуються до юридичних осіб - підприємств, що є об'єктами права державної власності, які не підлягають приватизації, в частині санації чи ліквідації після виключення їх у встановленому порядку з переліку таких об'єктів.

Отже, до виключення такого підприємства з переліку об'єктів права державної власності, які не підлягають приватизації, до нього заборонено застосувати процедури санації та ліквідації, та, відповідно, заборонено проводити аукціон з продажу майна.

Таким чином, вказаний Порядок розповсюджується тільки на ті юридичні особи – підприємства та підприємства, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків, які не включені до переліку об'єктів права державної власності, які не підлягають приватизації.