телефон +380 (50) 401 8444
Актуальність проведення зазначеного аналізу обумовлюється необхідністю встановлення належного правового механізму захисту прав споживачів, оскільки, як засвідчило вивчення судової практики, наявне неоднакове тлумачення і, як наслідок, застосування судами положень Закону України від 12 травня 1991 року №1023-ХІІ «Про захист прав споживачів», непоодинокі випадки скасування або зміни рішень місцевих судів. При цьому в судовій практиці існують спірні питання, узгодження яких є важливим для правильного вирішення судами справ зазначеної категорії.
У результаті проведеного аналізу сформульовано висновки щодо застосування зазначеного Закону до правовідносин, які виникають із договорів про надання фінансово-кредитних послуг, страхування, туристичних послуг, договорів, за якими залучаються кошти громадян для будівництва житла; висвітлено особливості окремих видів спорів цієї категорії, зокрема про ненадання інформації щодо неналежної якості продукції, справ про захист прав споживачів при придбанні ними товару належної якості, порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг); проаналізовано питання щодо відшкодування матеріальної, моральної шкоди, стягнення неустойки; підсудності справ за участю споживачів.
За наслідками обговорення аналізу прийнято рішення опублікувати витяг з аналізу в журналі “Вісник Верховного Суду України”, звернутися до Кабінету Міністрів України як суб’єкта права законодавчої ініціативи з пропозиціями щодо вдосконалення законодавства про захист прав споживачів, а також направити його до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, апеляційних судів для врахування при здійсненні судочинства.