Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури відведення земельних ділянок».

Так, проектом закону пропонується внести наступні зміни та доповнення до Земельного кодексу України:

1.     Верховній Раді АРК, Раді Міністрів АРК, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 ЗК України, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені ст. 118 ЗК України.

2.     У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада АРК, Рада міністрів АРК, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності  у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 ЗК України, не надав дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, і якщо незаконність такої бездіяльності встановлена рішенням суду, таке рішення суду є дозволом на розроблення відповідного проекту землеустрою.

3.     Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою АРК, Радою міністрів АРК, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

       Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

-       надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

-       формування нової земельної ділянки (крім поділу та обєднання).

      Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

       Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою АРК, Радою міністрів АРК, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, уповноваженим здійснювати розпорядження цією земельною ділянкою, або на підставі рішення суду.

        Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються підприємствам, установам та організаціям, лише на праві постійного користування.

4.     Верховній Раді АРК, Раді міністрів АРК, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки держаної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 ЗК України, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

5.     У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада АРК, Рада міністрів АРК, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 ЗК України, не надав дозвіл на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, і якщо незаконність такої бездіяльності встановлена рішенням суду, таке рішення суду є дозволом на розроблення відповідної документації із землеустрою.

       До ст. 535 Кодексу України про адміністративні правопорушення, законопроектом пропонується внести такі  зміни:

  «Порушення посадовою  особою Ради міністрів АРК, органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування встановленого законодавством строку погодження (відмови у погодженні) документації із землеустрою –тягне за собою накладення штрафу від 30 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».