Про затвердження Порядку розгляду звернень громадян у Державній кримінально-виконавчій службі України.

Рішення, дії (бездіяльність) у сфері управлінської діяльності органів (установ) ДКВС України можуть бути оскаржені у разі:

 - порушення прав і законних інтересів громадян (групи громадян);

 - створення перешкод здійсненню громадянином його прав і законних інтересів;

 - незаконного покладення на громадянина обов’язків або його незаконного притягнення до відповідальності.

 У зверненні повинні бути зазначені прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина та викладена суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви або скарги, прохання або вимоги. Письмове звернення повинно бути надруковано або написано від руки розбірливо та читко, підписано заявником (групою заявників) з зазначенням дати.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються повторні звернення від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням строків, передбачених статтею 17 Закону України «Про звернення громадян» (протягом одного року з моменту прийняття рішення, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення з прийнятим рішенням), та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймається посадовою особою, уповноваженою здійснювати роботу із зверненнями громадян, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Звернення розглядаються та вирішуються в строк не більше одного місяця з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно,  але не пізніше 15 календарних днів з дня їх отримання.

Також, порядком визначено, що при розгляді звернень громадян необхідно:

 - особливу увагу приділяти розв’язанню проблем, порушених у зверненнях ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки;

 - не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, порушення строків їх розгляду, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам;

 - створювати умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень;

- здійснювати постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян у підпорядкованих структурних підрозділах;

 - з`ясовувати причини, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян, аналізувати випадки безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень;

 - вживати заходів для поновлення прав і свобод громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян.