04.09.2013р.

Законопроектами пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України.

Законопроекти розроблено для підвищення рівня наглядової функції посадових осіб, які уповноважені застосовувати адміністративні стягнення; збільшення надходжень до Державного бюджету та Пенсійного фонду, забезпечення легалізації виплати заробітної плати та зайнятості, посилення соціального захисту працюючої частини населення України та забезпечення позитивного впливу на стан погашення заборгованості із виплати заробітної плати, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці. У зв’язку з чим, було розширено поняття грубого порушення законодавства про працю та збільшено максимальний розмір штрафу за таке порушення (ст. 172 Кримінального кодексу).

Законопроектом №3189 вилучено в абзаці першому частини першої статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення слова «порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення».

Законодавець пропонує встановити контроль за порушення терміну проведення атестації робочих місць доповнивши ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення новою частиною, та передбачивши штрафну санкцію в разі допущення такого порушення. На підставі чого було розширено частину першу статтю 231 цього ж Кодексу та доповнено фразою: «порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення» після слів: «інших нормативних актів про охорону праці».

З метою запобігання порушень порядку оформлення трудових відносин та запобігання фактичного виконання трудових обов`язків особою без оформлення трудових відносин пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 414 «Порушення при оформленні трудових відносин», відповідно до якої за такі порушення передбачається штраф. В зв’язку з чим було змінено: нумерацію статтей цього Кодексу; у статті 221 Кодексу України про адміністративні правопорушення замінено слова і цифри «частиною першою статті 41 статтями 41-1 - 41-3 замінено словами і цифрами «статтею 41, статтями 41-1 - 41-4»; абзац сімнадцятий пункту 1 частини першої статті 255 викладено в такій редакції: «центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю (частина перша, друга та четверта статті 41, статті 41-1 - 41-4, 188-1).

Також Законодавцем, шляхом внесення змін до ст. 175 Кримінального кодексу, запропоновано розширити поняття: «Невиплата заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат», а саме, викласти абзац перший частини першої статті 175 в такій редакції: «Безпідставна невиплата заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої установленої законом виплати громадянам більш як за один місяць, нарахування заробітної плати в розмірах, нижчих від установлених законом мінімальних державних гарантій в оплаті праці за виконану працівником місячну чи погодинну норму праці, вчинених умисно керівником підприємства, установи або організації незалежно від форми власності чи громадянином - суб'єктом підприємницької діяльності або уповноваженою ними особою».