Законопроект №3220 «Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"

Законопроект розроблено з метою забезпечення принципу обґрунтованості юридичної відповідальності суб’єктів господарювання, винних у порушеннях, пов’язаних із створенням та поданням до органів доходів і зборів України контрольних стрічок і фіскальних денних звітів в електронній формі.

Значну роль у формуванні податкової політики, що вимагають сучасні взаємовідносини між державою та платником податків, відіграє впровадження інновацій та інформаційних технологій. А саме створення для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі та надання послуг за готівкові кошти, технологічно зручного подання звітності до органів доходів і зборів.

Технологічно і функціонально запропонований законопроектом процес створення та направлення суб’єктами господарювання контрольних стрічок в електронному вигляді до органів доходів і зборів забезпечують одночасно чотири суб’єкти: суб’єкт господарювання, інформаційний еквайєр, центр сервісного обслуговування та відповідний підрозділ Міністерства доходів і зборів.

В зв’язку з чим виникла необхідність розширення статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» шляхом визначення терміну «Персоналізація реєстратора розрахункових операцій» – процедура, під час якої на підставі даних щодо фіскального номера реєстратора розрахункових операцій, заводського номера реєстратора розрахункових операцій, ідентифікаційного номера реєстратора розрахункових операцій (для реєстратора розрахункових операцій, що друкує контрольну стрічку) та ідентифікаційного номера спеціального пристрою, призначеного для реалізації функції захисту інформації від модифікації та перегляду, відбувається ідентифікація реєстратора розрахункових операцій в системі обліку даних реєстраторів розрахункових операцій Міністерства доходів і зборів України; та терміну «Інформаційний еквайєр» – учасник платіжної системи національної системи масових електронних платежів з обмеженими функціями, який надає суб’єктам господарювання послуги з технічної підтримки, інформаційного обслуговування згідно з технологією зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових операцій для органів доходів і зборів та отримав від Національного банку України (далі – НБУ) висновок про відповідність зазначеним вимогам та правилам роботи, визначеним НБУ».

Також пропонується Статтю 14 викласти в такій редакції:

«Центри сервісного обслуговування зобов’язані:

                  1) проводити свою діяльність відповідно до Положення про порядок технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій з урахуванням Порядку передачі інформації до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку;

                  2) у разі виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та/або модемів, призначених для передачі копій, сформованих реєстратором розрахункових операцій і фіскальних звітних чеків в електронній формі по дротових або бездротових каналах зв’язку, забезпечувати відновлення їх роботи протягом 72 годин;

                  3) при здійсненні технічного обслуговування або ремонту реєстраторів розрахункових операцій забезпечувати відповідність їх конструкції та програмного забезпечення конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника, забезпечувати персоналізацію реєстраторів розрахункових операцій та модемів.

 Інформаційні еквайєри надають суб’єктам господарювання послуги з технічної підтримки, інформаційного обслуговування згідно з технологією зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових операцій для органів доходів і зборів».

Доповнивши підпункт 9 пункту 1 статті 17 новим абзацом законодавець пропонує не застосовувати штрафних санкцій до суб’єктів господарювання у випадку, коли формування та подання до органів доходів і зборів електронних копій контрольних стрічок сталося із незалежних від них причин.